Zo’n drie jaar geleden bedachten Robert Been en Luuk Valentijn iets nieuws voor hun Studio Kaboem: Een eigen webshop met als grote trekker zogeheten social media frames. Dit zijn geen kartonnen fotoborden zoals je vroeger wel eens zag maar duurzame, watervaste frames van Dibond in de stijl van een social media naar keuze, zoals Instagram, Facebook of LinkedIn. Deze zijn volledig te personaliseren met naam, berichttekst en profielfoto om vervolgens ná levering met het frame op de foto te gaan en deze dan weer sociaal te delen.
Na een aarzelend begin werd het een schot in de roos. “We leveren inmiddels meerdere frames per week. Onze klanten kunnen dus zelf aangeven wat ze op hun frame willen, maatwerk is uiteraard ook mogelijk. Het is een originele manier om reclame te maken voor je socials of event. We leveren aan scholen, sportclubs of bedrijven die op een beurs reclame willen maken. Het is echt ontzettend leuk om klanten blij te maken en dit terug te zien via positieve 5-sterren Google reviews”, vertelt Robert Been enthousiast. De kosten van de frames liggen tussen de €65 en €130.
Het is niet iets waar Robert en Luuk de hele week mee bezig zijn. Robert: “We hebben nog genoeg andere dingen, dat willen we ook zo houden. Het lijkt ons niet goed om ons op één ding te richten. Juist die variatie houdt het zo aantrekkelijk voor ons.”
Die ‘andere dingen’ zijn bijvoorbeeld: het maken van magazines als De Tuin, Luxury Gardens of het Ferrari magazine dat vier keer per jaar verschijnt. “Voor de echte Ferrariliefhebber om je vingers bij af te likken.”
Fairtrade
Daarnaast maakt Studio Kaboem ook websites, e-mail nieuwsbrieven en grafische producten als huisstijlen, brochures en folders. Dat laatste doet Robert bijvoorbeeld ook voor fairtrade. Zo is hij nu bezig met een nieuwe Consumentenfolder voor Fairtrade Gouda. Hij draagt deze organisatie toch al een warm hart toe. De Studio is deelnemer en sponsort een pagina in Het Kontakt met een logo.
Studio Kaboem bestaat inmiddels 10 jaar en werkt vanuit kantoor aan huis. De zaken gaan goed, als mensen ons bedrijf zoeken via Google staat Studio Kaboem vaak bovenaan. Het succes van Social Frame XL bracht ze op een idee: “We gaan kijken of we de frames ook in Duitsland kunnen verkopen, dat wordt onze uitdaging voor 2025”.